13 jun 2014

Rood wit blauwe cakejes

Rood wit blauwe cakejes Annekoendigitaal.nl


Zijn jullie al iets lekkers aan het maken voor vanavond? Of kunnen jullie nog WK bak inspiratie gebruiken? Ik heb deze rood wit blauwe cakejes gemaakt. Nog niet eerder maakte ik een cake gekleurd met kleurstof. Altijd een beetje huiverig om kleurstof te gebruiken in cakebeslag. Maar ik was zo nieuwsgierig dat ik het toch aandurfde. Toen ik de cakes gebakken had zag de blauwe cake er voor mij toch wel een beetje chemisch uit. Maar nadat ik er rood wit blauwe cakejes van gemaakt werd ik super enthousiast, wat een mooi plaatje! Durf jij het aan om te bakken met gekleurd beslag? Hieronder staat het recept.

Recept Rood wit blauwe cakejes


Benodigdheden voor ca. 10 stuks:

Cake:
* Biscuit mix van Dr. Oetker
* rode en blauwe kleurstof (Wilton)

Vulling:
* 200 gram roomkaas zoals Philadelphia
* 70 gram  poedersuiker
* 200 ml slagroom

Glazuur:
* beker poedersuiker
* vruchtenlimonade (al aangelengd)
* rood wit blauwe hagel strooisel (AH)

1. Verwarm de oven voor op 160°C.
2. Maak de biscuitmix zoals op de verpakking staat.
3. Verdeel het beslag over 2 schalen. Kleur de éné rood en de andere blauw.
4. Doe één beslag in een taartvorm van 24 cm doorsnede en bak het in 25 minuten 
gaar.
5. Bak nu het volgende beslag gaar.
6. Laat beide biscuits goed afkoelen.
7. Snij uit elk beslag rechthoeken van 3 bij 5 cm. Of gebruik een rechthoekige
    koekjesuitsteker.

8. Roer de poedersuiker door de roomkaas.
9. Klop de slagroom stijf.
10. Meng de slagroom met het roomkaasmengsel.
11. Spuit of smeer een laag vulling op een blauw cakeje en leg er een rood cakeje boven op.
12. Laat de rood wit blauwe cakejes een half uur opstijven in de koelkast.

13. Voeg bij de poedersuiker per keer een theelepeltje vruchtenlimonade.
14. Roer het glazuur goed door, het mag niet te vloeibaar worden, er moet een lepel 
rechtop in kunnen blijven staan.
15. Smeer met een lepel het glazuur op je cakejes. Strooi er meteen de rood wit blauwe hagel strooisel over het glazuur.


EET SMAKELIJK !

Rood wit blauwe cakejes Annekoendigitaal.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten