8 aug 2017

Flamingo traktatie

traktatie met flamingo, traktatie zomers, tropische traktatie, traktatie voor in de zomer, flamingo prikker, ijsbekertjes voor traktatie, traktatie met spekkies, traktatie diy

De zomer is in volle gang, zo lekker! In tegenstelling tot Nederland hebben wij wel een hele warme zomer. Zelfs met een aantal dagen met tropische hitte. Het heerlijke weer is natuurlijk heel erg fijn voor onze gasten op de pipowagen camping. En de tropische warme dagen bracht mij tot een leuk traktatie thema voor deze week, Flamingo's!


Het is een vrolijke traktatie geworden, niet gezond maar wel erg lekker om te snoepen.

Wat heb je nodig:
Kleine ijsbekertjes
Witte chocoladereep in kleine blokjes
Kokosvet (eventueel) (Action)
Sprinkles in vrolijke kleurtjes
Marshmallows roze
Flamingo prikkers (Action)

Hoe maak je het:
Smelt de witte chocolade au bain marie. Maak het eventueel vloeibaarder met een half theelepeltje kokosvet.


Smeer één voor één de bovenkant van het bekertje in met de gesmolten chocolade.

Strooi de sprinkles op de chocolade rand. Laat het hard worden in de koelkast.

Plak een marshmallow met een druppel chocolade vast in een bekertje. Prik er een Flamingo prikker in.

Plak er met chocolade nog 2 marshmallows bij.


traktatie met flamingo, traktatie zomers, tropische traktatie, traktatie voor in de zomer, flamingo prikker, ijsbekertjes voor traktatie, traktatie met spekkies, traktatie diy

Tip:
Bewaar de flamingo traktaties tot het uitdelen op een koele plek maar liever niet in de koelkast.



traktatie met flamingo, traktatie zomers, tropische traktatie, traktatie voor in de zomer, flamingo prikker, ijsbekertjes voor traktatie, traktatie met spekkies, traktatie diy


traktatie met flamingo, traktatie zomers, tropische traktatie, traktatie voor in de zomer, flamingo prikker, ijsbekertjes voor traktatie, traktatie met spekkies, traktatie diy


traktatie met flamingo, traktatie zomers, tropische traktatie, traktatie voor in de zomer, flamingo prikker, ijsbekertjes voor traktatie, traktatie met spekkies, traktatie diy
Pin voor later
Vind je dit recept leuk? Volg mij dan op Facebook voor nog meer leuke tips en recepten.


Veel traktatie plezier en een fijne dag!
Yolanda

9 opmerkingen:

  1. Jaaaaa, die flamingo prikkers heb ik ook gebruikt voor de fruitstick van mijn oudste dochter waarmee ze trakteerde op school! Super leuk hè

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind ze ook super leuk en maken zo'n traktatie helemaal af.

      Verwijderen
  2. Wat is het weer een leuk idee, hier zou mijn zus helemaal happy van worden haha dus ook dit idee van je ga ik weer zeker delen. Ik ben inmiddels groot fan van je leuke ideeën en ik heb zojuist een apart bord (met naam en link) aangemaakt op onze pinterest zodat duidelijk is hoe de mensen naar je website komen. Te leuk om niet te delen :D Groetjes Linda van Lifestyle Mommy's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het delen en het aanmaken van een Pinbord :)

      Verwijderen
  3. Wat een superleuke traktatie. Deze ga ik bewaren en pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Flamingo's zijn super in :-). En deze traktatie is super!

    BeantwoordenVerwijderen