24 jul 2018

Zeedieren traktatie cupcakes - Gratis printable

jejeprodukt, glitter folie, glitter plakfolie, zeemeerminnen traktatie, traktatie met enchanted cream, lekkere creme als alternatief voor botercreme, cucpake wikkel sjabloon, gratis printable voor traktatie, zeemeermin printable

Een traktatie in de zomermaanden vraagt om een zon, zee en strand thema. Zo kwam ik op het idee om cupcakes te maken met verschillende zeedieren. Ook wilde ik graag een bakmix uit proberen waar ik heel veel positieve verhalen over hoor, namelijk Enchanted cream. Dit in combinatie met knutselmaterialen van JEJEprodukt die ik toegestuurd kreeg, leverde het verrukkelijke en hele mooie traktatie cupcakes op. 


Zoals ik al zei kreeg ik knutselmaterialen van JEJEprodukt opgestuurd om mee te gaan knutselen voor mijn blog. In het pakket zaten onder andere blauw glimmend papier en glitter plak folie. Perfect voor mijn zeedieren cupcakes.

En leuk nieuws! Het sjabloon om deze zeedieren te kunnen maken doe ik jullie cadeau als printable. Ik leg je hieronder uit hoe je er mee aan de slag kan.


jejeprodukt, glitter folie, glitter plakfolie, zeemeerminnen traktatie, traktatie met enchanted cream, lekkere creme als alternatief voor botercreme, cucpake wikkel sjabloon, gratis printable voor traktatie, zeemeermin printable

Wat heb je nodig:
Cupcakes
Zeedieren sjabloon printable
Printer
Dik wit papier

Bakmix Enchanted cream
Blauw glimmend papier (JEJE Produkt)
Glitter plak folie (JEJE Produkt)

Lolly stokjes
Taartdecoratie strooisel
Levensmiddelen kleurstof


Hoe maak je het:
Print het zeedieren sjabloon uit op dik wit papier.

Knip de cupcake wikkel uit en gebruik dit als sjabloon om uit het blauw glimmende papier cupcakes wikkels te knippen. Ik haalde 3 wikkels uit 1 vel blauw glimmend papier.

Knip de zeedieren losjes uit het witte papier. Je hoeft de lijntjes nog niet strak te volgen.

Neem een velletje glitter folie in een kleur die jij leuk vindt. Haal voorzichtig een deel van het folie los en leg je zeedieren plaatje er tussen. Wrijf de folie goed vast op het plaatje.

Knip de plaatjes nu wel netjes langs de lijnen uit. De achterkant van het glitterfolie zal vanzelf los vallen. Zo heb je een mooi glitterplaatje.

Plak de glitter plaatjes met lijm op een lollystokje.

Maak de Enchanted cream zoals op de verpakking staat. Ik maakte het met melk, en zoals de naam al zegt het is betoverend lekker en een heel fijn alternatief voor botercrème. Voeg tijdens het laatste minuutje mixen een klein beetje blauw kleurstof toe.

Plak met lijm de cupcake wikkel van blauw glimmend papier rond de cupcake.

Smeer de Enchanted cream royaal op een cupcake. En strooi er blauw getint taart decoratie strooisel over.

Zet als laatste een zeedieren cupcake topper in de cupcakes.

En klaar zijn je zeedieren traktatie cupcakes !


jejeprodukt, glitter folie, glitter plakfolie, zeemeerminnen traktatie, traktatie met enchanted cream, lekkere creme als alternatief voor botercreme, cucpake wikkel sjabloon, gratis printable voor traktatie, zeemeermin printable

Waar vind je het:
Zeedieren sjabloon printable: Annekoendigitaal
Dik wit print papier: Bol.com
Printer: Bol.com

Bakmix Enchanted cream: De leukste taartenshop
Sparkling Paper: JEJE Produkt
Glitterfoil: JEJE Produkt

Taartdecoratie strooisel: Action
Levensmiddelen kleurstof: De leukste taartenshop



jejeprodukt, glitter folie, glitter plakfolie, zeemeerminnen traktatie, traktatie met enchanted cream, lekkere creme als alternatief voor botercreme, cucpake wikkel sjabloon, gratis printable voor traktatie, zeemeermin printable
PIN VOOR LATER


Hier vind je nog meer gratis traktatie printables:

Vind je dit deze Zeedieren traktatie leuk? Volg mij dan op Facebook of op Instagram voor nog meer leuke traktatie tips en feestelijke recepten.

Een fijne dag!

Yolanda




Geen opmerkingen:

Een reactie posten