18 apr 2017

Traktatie slangen

traktatie slangen, knakworst traktatie, knakworst trakteren, slangen maken van knakworst

Eén van de gerechtjes die ik altijd moet maken voor de kinderen voor het kerstontbijt of zoals afgelopen paasweekend, de paasbrunch, zijn worstjes gebakken in bladerdeeg.


Met een klein beetje fantasie kan je er ook slangen van maken die erg leuk zijn om te trakteren.

Wat heb je nodig:
Knakworstjes blik
Bladerdeeg (vers of ontdooit)
Chocolade hagelslag
Rode chocolade hartjes (ik verzamelde de K3 funnie hartjes van de hagelslag)

Hoe maak je het:
Warm de oven voor op 200°C.

Dep de knakworstjes droog.

Snij bladerdeeg in strookjes van 10 cm lang en 2 cm breed.

Wikkel de bladerdeeg om de worstjes. Vouw een puntje een beetje los terug.

Bak de bladerdeeg worstjes ongeveer 12 min in de oven.

Als de worstjes nog warm zijn smelt je op de hoekjes een chocolade hagelslag als oogjes.

Snij een mondje in met een scherp mesje en stop er een rood hartje in als tongetje.

De knakworst slangen zijn warm maar koud ook erg lekker.


traktatie slangen, knakworst traktatie, knakworst trakteren, slangen maken van knakworst

traktatie slangen, knakworst traktatie, knakworst trakteren, slangen maken van knakworst
Pin voor later

Vind je dit recept leuk? Volg mij dan op Facebook voor nog meer leuke tips en recepten.


Veel traktatie plezier en een fijne dag!
Yolanda

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja hè, waar je K3 hartjes al niet voor kan gebruiken ;)

      Verwijderen
  2. Wauw, wat ziet dat er allemaal lekker uit zeg! (ook mooie foto's ☻).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel ! Ook voor je compliment, foto's maken voor mijn blog vind ik erg leuk om te doen.

      Verwijderen
  3. Hoe leuk zijn die! Ik had met Halloween afgelopen jaar met broodjesdeeg mummies gemaakt. Jongens vonden ze te gek. Deze slangen ga ik ook eens maken :)

    BeantwoordenVerwijderen