31 okt 2015

Behind the scenes van toen tot nu - Oktober 2015


Een paar weken stelde ik op facebook de vraag of jullie het leuk zouden vinden als ik ook, net als vele blogs, een Behind-the-scenes blog zou schrijven. Dat heb ik geweten, nog nooit kreeg ik zo veel likes of reacties. Het antwoord was dus duidelijk ja! En belofte maakt schuld. Dus wat je nu leest is de eerste van de behind the scenes van mij, mijn winkels, werk, Frankrijk en klein beetje van mijn gezin.

Mij, mezelf en ik
Ik zal beginnen met mij voor te stellen. En ja, daar komt het, daar moet natuurlijk een foto bij. En als er iets is waar ik een hekel aan heb is mij zelf terug te zien op een foto. Ik heb speciaal voor dit blog mijn allereerste selfie genomen!! En weer verwijderd, een duizend keer ofzo. Dan maar een foto in het raam? Of een oude foto van 5 jaar geleden, ongeveer de enige foto van mij die ik leuk vind? Gelukkig houdt Koen (mijn zoon van 12) van fotograferen en heeft hij wel een smartphone waar je per seconde foto's mee kan nemen en dan kan uit zoeken welke je de leukste vind. Ook heeft hij een app voor het bewerken van foto's, dus er zijn een paar rimpeltjes verdwenen, maar dat vind ik niet erg.

Gezin in Frankrijk
Ik woon met mijn 2 kinderen, Anne van 14 en Koen van 12 en manlief, in Frankrijk, in het zuiden van de Bourgogne. 8 jaar geleden hebben wij de stap genomen om te emigreren. Een hele grote stap waar wij tot de dag van vandaag nog geen spijt van hebben. De rust, ruimte en ons leven hier maakt het gemis van familie, vrienden en Nederland op zich, meer dan goed. Gelukkig denken wij daar alle 4 zo over. Anne en Koen zijn inmiddels 2-talig en doen het erg goed als "Nederlandse" kinderen in het franse leven. Daar ben ik best trots op.



printables voor feestje kopen, printables voor kinderen, kinder feest printables, printables kopen
Mijn winkels
10 jaar geleden (ik weet het is eigenlijk tijd voor een jubileum feest, maar dat komt nog) ben ik gestopt met mijn reguliere baan. 2 kleine kinderen met een baan met wisseldiensten in een ziekenhuis gingen niet meer samen. Toen Anne naar de basisschool ging heb ik mijn baan opgezegd en ben ik voor mij zelf begonnen. Ik was altijd al fan van knutselen, pakte graag groot uit met trakteren dus de stap naar een winkel in traktatie knutsel pakketten was snel gemaakt. Pas 3 jaar geleden toen de verzendkosten naar NL erg hoog werden en ik maar knutselpakketten bleef printen heb ik alles omgezet naar printables in de winkel Annekoendigitaal. Daar ben ik zo blij mee! Zo heb ik meer tijd over voor het ontwerpen, wat ik erg leuk vind om te doen. 2 jaar geleden ben ik heel voorzichtig begonnen met een winkel op Etsy, Happy with Printables. Wat ik nooit had kunnen dromen is dat ze in Amerika verliefd zijn geworden op mijn maandkalenders voor kinderen.


huis in bourgogne huren, kindvriendelijk huis huren in frankrijk, huisje huren in frankrijk, in frankrijk huis huren
Werk
Naast het werk in de printables ben ik (of eigenlijk zijn we) in de zomer druk met het verhuren van vakantiehuizen. We hebben 3 huizen die wij verhuren. 2 huizen verhuren voor eigenaren die er zelf niet vaak zijn. Het middelste huis op de foto is van ons zelf, echt een heerlijk kindvriendelijk (sorry, ik maak even reclame) in een rustige en mooie omgeving vlak bij ons eigen huis. Nieuwsgierig geworden? Dan moet je echt even een kijkje nemen op de site van Vakantiehuizenbourgogne


printables voor halloween, printables kopen, halloween, printable, traktatie printables, printable voor cupcakes, halloween cupcakes
Oktober 2015
Zo dan ben ik nu zo'n beetje aan beland in deze maand oktober. Mijn ouders, die ook hier in de buurt wonen, hadden vorige week al hun Halloween feest. Ik maakt de Halloween toppers, mijn moeder versierde haar cupcakes met de toppers. Mijn vader zit in de feestcommissie van hun dorp en vertelde dat er meer dan 100 (!!) kinderen langs de deuren zijn geweest. Dat is echt heel veel als je bedenkt dat er soms maar 10 kinderen per klein dorpje wonen.


pipowagen huren, pipowagen voor vakantiehuis, vakantie in pipowagen, pipowagen in frankrijk huren, pipowagen vakantie, vakantie in pipowagen
Mooi weer = schilder weer
Afgelopen weken was het ook hier heerlijk weer. Soms wel tot 20 graden, lekker! En dat komt goed uit want wij zijn bezig met een wel heel gaaf project. Namelijk het opknappen van een Pipowagen! Wij hebben best een grote tuin en omdat wij meer voor ons zelf willen gaan verhuren kwamen wij op het idee om de tuin achter ons huis te veranderen in een clamping. Inmiddels staat er een Pipowagen en een Kermiswagen, leuk! De Pipowagen heeft Rob (mijn man) al heel ver opgeknapt, ik doe het schilderwerk en de bloemetjes in de tuin. De Pipowagen gaat volgend jaar in de verhuur. Daar horen jullie in de toekomst nog meer over.


paw patrol traktatie, paw patrol uitdelen, paw patrol printable kopen, paw patrol traktatie maken

Paw Patrol
Ook deze maand was ik erg druk met nieuwe ontwerpen. Een heel leuk ontwerp om te doen was het maken van een traktatie doosje van Paw Patrol. Heel populair bij kleine kinderen heb ik gemerkt. Grappig is dat ik door de aanvragen van de nieuwe ontwerpen op de hoogte blijf van wat er in is om te trakteren. Inmiddels is de lijst met aanvragen heel erg lang, zo lang dat ik besloten heb om voorlopig géén aanvragen meer aan te nemen. Dan krijg ik meer tijd om de ontwerpen te maken die ik op mijn eigen to-do lijstje heb staan.

Action
Alles in Frankrijk ligt op een grote afstand rijden, dat is een klein nadeel als je afgelegen woont. Van mijn vader had ik al gehoord dat er een Action (!!) is geopend in Maçon, ongeveer 45 min rijden. Erg ver voor iemand die niet van auto rijden houdt. Maar wij hadden vorige week een afspraak bij de beugeltandarts voor Anne en Koen. Zij vonden het heel spannend maar ik verheugde mij op die afspraak, want dan konden we gelijk even langs bij de Action! Dat is als wij in Nl zijn een vaste winkel die wij bezoeken maar nu dus gewoon hier. En ja we zijn los gegaan, heel veel feestelijke decoratie spullen die jullie vast en zeker nog gaan zien op sweet table foto's, en hollandse lekkernijen zoals paprika chips, gevuld speculaas etc. 

Zo dit was mijn eerste behind the scenes. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het te lezen. Ik vond het heel leuk om te schrijven! Tot de volgende maand!

Wil je tussendoor op de hoogte blijven? Volg mij dan op Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten