17 mei 2017

Regenboog kwarktaart traktatie

regenboog kwarktaart, droetker kwarktaart recept, regenboog kwarktaart, kwarktaart regenboog, regenboog traktatie, traktatie regenboog

Vandaag al weer het laatste artikel in het thema Eenhoorn. En als er iets verbonden is met het thema eenhoorn dan is dat wel een regenboog. Ik wilde dus graag iets maken met een regenboog. 


Het liefst een taart maar een biscuit taart bakken in alle kleuren van de regenboog zag ik niet zo zitten omdat ik maar een kleine oven heb en ik dus alle lagen apart moet bakken. En omdat je redelijk veel kleurstof in biscuitbeslag moet mengen en dat vind ik niet zo lekker.

En toen zag ik de op de site van Janske een regenboog kwarktaart. Echt een super idee! En ik had gelukkig in onze "Nederlandse" voorraadkast nog een pak kwarktaart mix staan. Perfect! 

Nou ja bijna dan.... Toen we zaten te smullen van de kwarktaart vertelde mijn dochter dat ik toch echt een fout gemaakt had. Hoezo? "Mam, je hebt alle kleuren ondersteboven gemaakt! Een echte regenboog heeft paars onder en roze boven." Oeps... 

regenboog kwarktaart, droetker kwarktaart recept, regenboog kwarktaart, kwarktaart regenboog, regenboog traktatie, traktatie regenboog
Pin voor Later

Wat heb je nodig:
Pak Kwarktaart mix van DrOetker (neutraal)
Boter
Kwark
Slagroom
Voedingskleurstoffen: Rood, geel, blauw en groen (Wilton)
5 bakjes
Kleine glaasjes op voet (Action) of Taart springvorm 20 cm doorsnede
Eventueel slagroom en taartdecoratie strooisel voor versiering

Hoe maak je het:
Maak de bodem-mix en de kwarktaart-mix zoals op de verpakking staat.

Verdeel de bodem-mix over kleine glaasjes of over de bodem van de springvorm.

Verdeel het kwarkmengsel over de 5 bakjes.

Maak de kleuren naar wens met een klein beetje kleurstof. Ik had paars, blauw, groen, geel en roze.

Voor een "echte" regenboog: begin met een laagje paars. Verdeel dit over de koekjesbodem. Vervolgens de volgende kleur, let op dat je dit niet mengt met de kleur eronder. Ik heb tussendoor de taart niet laten koelen en de gekleurde laagjes bleven prima gescheiden.

Als je alle laagjes kwakmengsel hebt toegevoegd zet je de glaasjes of de taart minimaal 2 en een half uur in de koelkast.

regenboog kwarktaart, droetker kwarktaart recept, regenboog kwarktaart, kwarktaart regenboog, regenboog traktatie, traktatie regenboog

regenboog kwarktaart, droetker kwarktaart recept, regenboog kwarktaart, kwarktaart regenboog, regenboog traktatie, traktatie regenboog

Tip: Ik had de voetjes van de glaasjes versierd met glitter (zie eerste foto). Leuk effect!
Insmeren met lijm en er glitter over strooien.

En of het zo moeten zijn. Terwijl wij zaterdagavond, klaar voor het Songfestival, aan het smullen waren van de taart, verscheen er in onze tuin een regenboog. Mijn dochter heeft helemaal gelijk; de kleur paars zit onder en roze boven.

De regenboog verscheen precies boven de Pipowagen die wij deze zomer gaan verhuren als vakantiehuisje. Maak ik gelijk reclame. Als je interesse hebt om bij ons in Frankrijk een weekje vakantie te vieren in een Pipowagen op onze mini camping, klik HIER voor meer info.

vakantiehuizenbourgogne, vakantie vieren in een pipowagen, pipowagen in frankrijk, mini camping in frankrijk, frankrijk pipowagen,


Andere Eenhoorn blog artikelen:
Eenhoorn traktatie tasje
Aardbeienmousse hoorntjes

Vind je dit recept leuk? Volg mij dan op Facebook voor nog meer leuke tips en recepten.

Zoek je andere bijpassende Eenhoorn printables voor je feestje of traktatie? Neem dan een kijkje in mijn printable winkel. HIER.

Veel plezier met dit recept en een fijne dag!
Yolanda

Advertentie

16 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit!!! Deze ga ik echt opslaan hoor :D Groetjes Linda van Lifestyle Mommy's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een rainbow dash taart, zou mijn dochter zeggen! Super gedaan! En lekker, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmm, wat leuk! Echt kei goed gelukt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh wat zien deze er ook lekker uit zeg! ik heb toevallig zojuist nog een stukje gehad...ik heb nu nog een blauwe tong, haha. Bedankt voor de tag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!

      Verwijderen
  5. Wat een leuk idee om zo porties te doen in mooie glaasjes, ziet er prachtig uit zo. Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan. Grappig om tegelijke tijd ook een regenboog te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gaaf! Hoeveel glaasjes gaan er uit 1 pak kwarktaartmix?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het hangt er beetje van af hoe groot je glazen zijn maar ik denk dat je er wel 20 glazen mee kan vullen.

      Verwijderen
  8. Moet je de kleurstof gewoon door dat beetje kwark doen wat je steeds nodig bent

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het beste kan je de kwark in verschillende bakjes verdelen en per bakje een kleurtje geven. Dan kan je meteen het gekleurde kwark pakken wat je nodig hebt. Succes !

      Verwijderen
  9. Waar koop je die bekertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoeveel van die glaasjes kun je ongeveer maken met 1 pak? Mm dochter (en ik ook) vinden het er super uit zien dus zij wil dit graag gaan trakteren op school.

    BeantwoordenVerwijderen